Ben je bang dat klanten niet naar jou toe komen omdat je te prijs te hoog is? Bedenk dan dat ze waarschijnlijk ook niet komen als je werkt met een lager tarief. Vertrouwen in jezelf en vasthouden aan je missie - is de basis voor een sterk Personal Brand. Weet wie jij bent en wat jou uniek maakt, zodat anderen dit ook kunnen gaan voelen en ervaren.
Het gevoel waarmee het allemaal begon
Het lijkt allemaal zo simpel. Je hebt een product of dienst waar blijkbaar vraag naar is, je website is live en je bent ook best tevreden met het logo en de kleuren die je hebt uitgekozen. Je business loopt, maar toch krijg je er geen energie van. Recent sprak ik een sterke vrouw die hier tegen aan liep. Ze zat niet lekker in haar vel, werkte op de automatische piloot en was vergeten waarom ze dit bedrijf ooit gestart was. Als je business loopt, alleen je haalt er geen voldoening uit, is er dan wel sprake van succes? Persoonlijk vind ik dit een hele krachtige vraag. Het antwoord is niet lastig, je realiseren dat er iets moet veranderen meestal wel.
Waarom doe jij wat je doet?
Om als mens te groeien met je bedrijf is het belangrijk om je missie te bepalen. Waarom doe jij wat jij doet en waarom heb je dit aanbod? Als je helemaal duidelijk hebt voor jezelf waar je voor staat en hoe jij de toekomst ziet, maak je het jezelf steeds makkelijker om keuzes te maken voor jouw bedrijf. Jouw tijd is kostbaar en het is aan jou om te bepalen wat je met deze tijd wilt doen.
Als je jezelf beter leert kennen, weet je steeds beter waar je ECHT blij van wordt. Zo is mijn ‘watjezietbenjezelf’ Personal Branding werkboek, ontstaan. Ik wil vrouwelijke ondernemers helpen om beter inzicht te krijgen in hun eigen verhaal, om dit vervolgens ook heel gericht naar buiten te kunnen brengen.
Door steeds meer grip te krijgen op jouw unieke kwaliteiten, kun je dit ook uit gaan dragen. Er zijn meer mensen die hetzelfde probleem oplossen als jij. Maar HOE jij jouw klanten helpt is uniek. Jij hebt jouw eigen talenten en persoonlijkheid waarmee je je kunt onderscheiden.
Als je dit inziet, en ook nog eens slim weet in te zetten, dan word je gezien door de klanten die je ook echt wilt bereiken. Niet zomaar iedereen die voorbij wandelt, maar klanten die zich thuis voelen bij jou - en waar jij op jouw beurt ook weer blij van wordt. Werk je aan je Personal Branding, dan richt je je tot potentiële klanten die echt kiezen voor jou, zelfs als jij duurder bent dan je concurrent.
Zelfvertrouwen
Een goede ‘Personal Branding Strategie’ begint met zelfvertrouwen. Niet met logo’s, scherpe teksten en fantastische foto’s. Dat komt allemaal daarna. Als ‘Personal Brand Coach’ help ik je bij het vinden van jouw ‘rode draad’. Jouw houvast, de basis voor alle content die je creëert om jezelf onderscheidend neer te zetten bij de klant die bij jou past. Ik help je aan een overzicht waar je altijd op terug kunt pakken, ook op mindere dagen, wanneer je twijfelt of je prijs niet omlaag moet.
Mijn eigen ervaringen vertelden me dat je een groot verschil kunt maken met je persoonlijkheid.
Mensen kopen van mensen
Ik ben Eva Jansen en ik heb ruim 15 jaar ervaring als marketing & communicatiespecialist bij een internationaal bedrijf. Daarnaast ben ik al ruim 10 jaar succesvol lifestyle fotograaf, waarbij ik klanten aantrek waar ik keer op keer een fijne klik mee heb. Ik krijg er ontzettend veel energie van, als een bruidspaar het zichtbaar fijn vindt dat ik er ben. Als ik mensen een beetje beter leer kennen en het geluk dat zij die dag ervaren ook een beetje mag voelen.
Toen ik een aantal geboortereportages mocht maken, werd letterlijk gezegd: ‘bij jou hebben we een goed gevoel, we willen je er heel graag bij hebben om dit bijzondere moment vast te leggen’.
Jouw verhaal mag er zijn. Laat je niet afschrikken door het feit dat ‘jouw’ product of dienst al bestaat, want jij (als mens) maakt het verschil. Jij bent ooit begonnen met een geweldig idee, en je werd daar heel blij van. Houd dit vast en laat je niet afschrikken door je concurrentie, maar focus op jezelf.
Zeg vandaag daarom maar eens hardop: ‘ik ben dit waard’. Wedden dat je weer vol energie doorpakt en klanten aantrekt die precies op zoek zijn naar jouw aanbod?
Het ‘watjezietbenjezelf’ Coachingspakket helpt je om inzicht te krijgen in jouw unieke verhaal. Investeer in jezelf en zet die chaos in je hoofd overzichtelijk op papier zodat je daar steeds op terug kunt vallen, wanneer je aan jouw zichtbaarheid werkt. Een professionele fotosessie van Eva Jansen fotografie is inbegrepen, dus je hebt direct een compleet pakket te pakken om je merk persoonlijker te maken en meer ideale klanten aan te spreken!
Comments